Vi representerar husets medlemmar och välkomnar alla idéer och förslag!
Enligt stadgarna får max sju styrelsemedlemmar vara arvoderade i styrelsen. Varje mandatperiod är två år. Efter stämmobeslut är normalförloppet att man först blir invald som suppleant och därefter som ledamot. Styrelsearbetet är roligt och givande, men kräver engagemang och delaktighet.
Om du är intresserade av att gå med i styrelsen eller att hjälpa till, kontakta gärna valberedningen via e-mail på valberedning@brfurnan1.se eller hör av dig till någon av de nuvarande styrelsemedlemmarna.
Information från styrelsen
Nyheter från styrelsen hittar du som medlem på sidan för medlemmar.
Andrahandsuthyrning
För att uppmuntra en aktiv förening och minska andrahandsuthyrning tillåts andrahandsuthyrning enbart med giltiga skäl under ett år. Uthyrning kan i vissa fall beviljas med ytterligare ett år, d.v.s. två år totalt. Vänligen notera att föreningen accepterar inte uthyrning via AirBnB eller andra uthyrnings sajter/företag.
Om du vill hyra ut din lägenhet i andrahand behöver du skicka en ansökan till föreningen. Ansökan ska innehålla skäl till upplåtelsen, under vilken tid den ska pågå samt till vem lägenheten skall upplåtas.
Så gör du för att skicka in din ansökan om andrahandsuthyrning:
Steg 1: Logga in i medlemsportalen med hjälp av BankID. Gå till nabo.se och klicka på “Logga in” i menyn längst upp på sidan.
Steg 2: I medlemsportalen klicka på “Din lägenhet/lokal” i menyn till vänster.
Steg 3: På sidan för din lägenhet/lokal hittar du knappen “Ansökan om andrahandsuthyrning” till höger ovanför informationen om din lägenhet/lokal. Klicka på knappen för att påbörja din ansökan.
Steg 4: Fyll i alla fälten i rutan för ansökan om andrahandsuthyrning. Steg 5: Klicka på “Ansök”. Du får då en bekräftelse på din ansökan och en länk till ärendet så du kan bifoga efterfrågade underlag, och föra dialog med styrelsen eller Nabo.
Årsstämma
Varje år håller bostadsrättsföreningen en föreningsstämma. Den är föreningens högsta beslutande organ. Föreningsstämman kan exempelvis besluta om:
- styrelsens sammansättning
- ansvarsfrihet för styrelsen
- revisorer
- ändring av stadgarna
- att fastställa resultaträkningen och balansräkningen
Årsstämman är även ett bra tillfälle att träffa de andra boende i huset. Styrelsen uppmuntrar samtliga medlemmar att delta på föreningsstämman.
Kan du inte närvara på stämman?
Om du inte kan närvara på stämman kan du skicka in en fullmakt till styrelsen för att låta en medlem i föreningen företräda dig vid föreningsstämman.
Vänligen använd BRF Urnan1:s fullmakt och skicka till styrelsen via mejl till styrelsen@brfurnan1.se eller lägg i styrelsen postfack.
Protokoll från föreningsstämma:
- Protokoll Årsstämma 2024-06-04 (publicerat 2024-04-25)
- Protokoll Årsstämma 2023-05-24 (publicerat 2023-05-30)
Andra dokument
- Årsredovisning 2023 (publicerad maj, 2024)
- Årsredovisning 2022 (publicerad maj, 2023)
- Årsredovisning 2021 (publicerad maj, 2022)
- Stadgar Brf Urnan1 (uppdaterade 2022)
Kontakta styrelsen
Du kan komma i kontakt med styrelsen på styrelsen@brfurnan1.se. Styrelsen publicerar även löpande information på sidan för medlemmar.
Styrelsen består av:
Ledamöter
Per Lundquist
Styrelseordförande
ordforande@brfurnan1.se
Howard Suhr Perez
Vice Ordförande
vice.ordforande@brfurnan1.se
Magnus Åslund
Kassör
Ebba Zimmerman
Sekreterare
Linda Johansson
Ledamot
Suppleant
Pontus Erman
Valberedning
Jacob Treskog
Revisor
Sonora Revision
Registrerat vid Bolagsverket
Bästa hälsningar,
STYRELSEN – BRF URNAN1
ORG.NR. 716419-5294